کد خبر: ۶۸۰۴
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

صندوق قرض‌الحسنه شهرک باهنر هزار نفر را زائر کربلا کرد

سیدحسین هاشمی با کمک خیران طی دو دوره دو گروه از اهالی را با صندوق قرض‌الحسنه شهرک باهنر به زیارت فرستاده است.

خرازی سیدحسین هاشمی سال‌هاست که تبدیل به پاتوق دغدغه‌مندان محله شده. چهارسال پیش با او در همین مغازه کوچک گفتگو کردیم. حالا دوباره به همین مغازه آمده‌ایم. همان حال و هوای سابق را دارد. نیازمندان محله بین مشتری‌ها می‌آیند، مشکلاتشان را مطرح می‌کنند، پنهانی سبد غذایی دریافت می‌کنند و می‌روند. در ظاهر چیزی اینجا تغییر نکرده؛ فعالیت‌های سیدحسین هاشمی، اما بیشتر از قبل شده است.

او قرار است از فعالیت‌های تازه‌ای که این سال‌ها با کمک خیران و اهالی انجام داده‌اند، بگوید.


سفر ۱۱۰۰ نفر زائر به کربلا

خرازی کوچک او شلوغ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. چند‌دقیقه که می‌گذرد، بالاخره فرصتی برای گفتگو پیدا می‌کند. مهم‌ترین فعالیت این روز‌هایش را فرستادن زائران کم‌بضاعت به سفر کربلا می‌داند. داستان از جایی شروع شده که با کمک خیران طی دو دوره دو گروه از اهالی را با صندوق قرض‌الحسنه شهرک باهنر به زیارت فرستاده است.

پس از آن دیگر اهالی هم برای این سفر زیارتی به او مراجعه کرده‌اند. این درخواست‌ها و استقبال اهالی باعث می‌شود که به فکر راه‌اندازی صندوق زیارت خانوادگی کربلا بیفتد.

او ایده‌اش را با دیگر بزرگان شهرک و خیران مطرح می‌کند. آن‌ها هم استقبال می‌کنند و این صندوق راه‌اندازی می‌شود. حالا ماهی چهل‌نفر از خانواده‌های کم‌بضاعت را با کمترین هزینه به کربلا می‌فرستند. تا اینجای کار هم ۱۱۰۰ زائر از نقاط دور و نزدیک مشهد، روستا‌ها و شهرستان‌های اطراف داشته‌اند.

آقای هاشمی چند‌دوره با این گروه‌ها همراه بوده است و خاطرات شیرینی را که در این سفر‌ها رقم خورده است، تعریف می‌کند: در این سفر‌ها بین خانواده‌ها دوستی و آشنایی شکل می‌گیرد. بعد از سفر خواستگاری‌ها صورت می‌گیرد. حالا زوج‌هایی را به کربلا می‌فرستیم که همین سفر‌ها سبب آشنایی خانواده‌هایشان بوده است.

خیریه مسجد

او که مسئول پایگاه بسیج و خیریه مسجد قمر‌بنی‌هاشم (ع) هم هست، از اقدامات گروه بسیج می‌گوید؛ اینکه از ایام اربعین تا روز شهادت امام‌رضا (ع) در ابتدای سه‌راه سالار‌آباد موکب برپا کرده بودند؛ «طی پنج‌روز کاری فشرده موکب زدیم و برنامه‌ریزی کردیم. بعد از آن هم با سی‌نفر از بسیجیان مسجد به‌صورت شبانه‌روزی در موکب حضور داشتیم و به زائران خدمات ارائه می‌کردیم. علاوه‌بر‌این با هماهنگی‌های انجام‌شده میزبان ۳۷۰‌زائر اولی از سرتاسر ایران بودیم و آن‌ها را در موکب و مسجد اسکان دادیم.»

نیمی از فعالیت‌های آقای هاشمی در مسجد محله رقم می‌خورد. آن‌ها یک اتاق کوچک برای خیریه مسجد دارند. طی این چند سال توانسته‌اند افراد بیشتری را تحت‌پوشش خیریه قرار بدهند. حالا چهارصد‌نفر تحت پوشش دارند. امسال پرونده این افراد را سامان‌دهی کرده و توانسته‌اند مسن‌تر‌ها را به زیارت حرم امام‌رضا (ع) ببرند؛ «خیلی از این افراد سال‌ها بود که از خانه بیرون نرفته بودند. مدت‌ها بود که آرزوی زیارت داشتند. خوشحالیم که توانستیم قدمی در این راه برداریم.»

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44